СИСТЕМА УПРАВЛЕНИЯ ЗНАНИЯМИ IT-ПРЕДПРИЯТИЯ ПРИ ДИСТАНЦИОННОМ РЕЖИМЕ РАБОТЫ
ПОЛНЫЙ ТЕКСТ (PDF)
DOI: http://doi.org/10.31617/visnik.knute.2020(133)01
JEL Classification: М15; D83; J62; L86
ГЕЙДОР Алла,
к. э. н., доцент кафедры экономики ифинансов предприятия
Киевского национального торгово-экономического университета
ул. Киото, 19, м. Киев, 02156, Украина
E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
ORCID: 0000-0002-5098-0882
КАШПРУК Алена,
соискатель высшего образования степени магистра
Киевского национального торгово-экономического университета
ул. Киото, 19, м. Киев, 02156, Украина
E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
ORCID: 0000-0002-7004-0513
СИСТЕМА УПРАВЛЕНИЯ ЗНАНИЯМИ IT-ПРЕДПРИЯТИЯ ПРИ ДИСТАНЦИОННОМ РЕЖИМЕ РАБОТЫ
Исследованы основы формирования системы управления знаниями IT-предприятия.Систематизированы и углублены подходы к определению стратегических структурных компонентов и факторов влияния на успешное функционирование этой системы. Создана комплексная система управления интеллектуальным потенциалом IT-предприятия в условиях дистанционного рабочего процесса.Ключевые слова: управление знаниями, интеллектуальный капитал, система управления знаниями, IT-предприятие, дистанционный режим работы.
REFERENCES
- Global Workplace Analytics report on remote work. Global work place analytics.com. Retrieved from https://globalworkplaceanalytics.com/telecommuting- statistics [in English].
- Nilsson, C-H., & Ford, D. (2004). Introducing intellectual potential. Journal of Intellectual Capital. (Vol. 5). 3, 414-425. Sweden. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/239920995_Introducing_intellectual_potential_-_the_case_of_Alfa_Laval [in English].
- Hislop, D. (2013). Knowledge management in organizations: A critical introduction. Oxford University Press 3rd Ed. UK. Retrieved from https://www.amazon.co.uk/ Knowledge-Management-Organizations-Critical-Introduction/dp/0199534977 [in English].
- Omotayo, F. (2015). Knowledge Management as an important tool in Organisational Management: A Review of Literature. Library Philosophy and Practice. Retrieved from https://digitalcommons.unl.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=3330 &context=libphilprac [in English].
- The Goals of Knowledge Management. Retrieved from http://web.mit.edu/ ecom/www/Project98/G4/Sections/section1b.html [in English].
- Wahl, Z. (2020, March 4). KM Showcase: Conference View and Knowledge Management 2020 and Beyond. Retrieved from https://enterprise-knowledge.com/ km-showcase-conference-view-and-knowledge-management-2020-and-beyond [in English].
- The 2020 State of Remote Work Survey. Buffer & Angel List. Retrieved from https://lp.buffer.com/state-of-remote-work-2020 [in English].
- Knowledge Management Tools (2018). www.knowledge-management-tools.net. Retrieved from http://www.knowledge-management-tools.net/knowledge-management-systems.html [in English].
- Harrington, H., & Voehl, F. (2007). Knowledge Management Excellence: The Art of Excelling in Knowledge Management. Paton Press. Retrieved from https://www.amazon.com/Knowledge-Management-Excellence-Art-Excelling/ dp/1932828117 [in English].
- Carvalho, R., & Ferreira, M. (2011). Using information technology to support knowledge conversion processes. Information Research. (Vol. 7), 1. Brazil. Retrieved from http://informationr.net/ir/7-1/paper118.html [in English].
- Jatinder, N., Gupta, J., & Sharma, S. (2015). Creating Knowledge Based Organizations. Idea Group Publishing. Hershey, PA, USA. Retrieved from https://www.slideshare.net/k_nitin_r/types-of-knowledge-management-systems [in English].
- Wells, J. (2019). 100 Companies That Matter in Knowledge Management 2019. KMWorld. Journal. Retrieved from https://www.kmworld.com/Articles/Editorial/ Features/KMWorld-100-Companies-That-Matter-in-Knowledge-Management-2019-129903.aspx [in English].