Згідно з Наказом Міністерства освіти і науки України від 28.12.2019 № 1643
журнал внесено до Переліку наукових фахових видань України 
(категорії “Б”з економічних наук

Проводимо набір статей до публікації у науковому фаховому журналі "Вісник КНТЕУ" з економічних наук

МІЖБЮДЖЕТНІ ВІДНОСИНИ В УМОВАХ ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЇ ВЛАДИ

Автор: Sveta on .

Бібліографічний опис згідно з ДСТУ 8302:2015
Канєва Т., Дрепін А. Міжбюджетні відносини в умовах децентралізації влади. Вісник Київського національного торговельно-економічного університету. 2020. № 3. С. 50-65.

 ПОВНИЙ ТЕКСТ (PDF)
DOI:  http://doi.org/10.31617/visnik.knute.2020(131)03

УДК 336.14.071.6:352
 
КАНЄВА Тетяна,
к. е. н., доцент, декан факультету фінансів та обліку
Київського національного торговельно-економічного університету
вул. Кіото, 19, м. Київ, 02156, Україна

E-mail: t.kaneva@knute.edu.ua
ORCID: 0000-0002-3302-9593

ДРЕПІН Антон,
аспірант кафедри фінансів
Київського національного торговельно-економічного університету
вул. Кіото, 19, м. Київ, 02156, Україна

E-mail: antdrepin@gmail.com
ORCID: 0000-0002-7000-1274

МІЖБЮДЖЕТНІ ВІДНОСИНИ В УМОВАХ ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЇ ВЛАДИ

Запропоновано напрями подальшого розвитку міжбюджетних відносин в умо­вах децентралізації. Обґрунтовано положення щодо підвищення фіскальної значи­мості місцевих податків, зокрема податку на майно. Досліджено критерії фінансової спроможності територіальних громад. Визначено особливості функціону­вання сис­теми міжбюджетних трансфертів в Україні. Детерміновано засади підвищення ре­зультативності механізму розподілу інвестиційних трансфертів, освітньої та медич­ної субвенцій.
Ключові слова: місцеві бюджети, бюджетна децентралізація, доходи міс­цевих бюджетів, місцеві податки, міжбюджетні трансферти, суспільні послуги.

REFERENCES

  1. Aslim, E. G., & Neyapti, B. (2017). Optimal fiscal decentralization: Redistribution and welfare implications. Economic Modelling, 61, 224-234 [in English].
  2. Bahl, R., & Bird, R. M. (2018). Fiscal Decentralization and Local Finance in Deve­loping Countries. Edward Elgar Publishing [in English].
  3. Baekgaard, M., & Kjaergaard, M. (2016). Intergovernmental grants and public expen­di­tures: Evidence from a survey experiment. Local Government Studies, 42(2), 189-207 [in English].
  4. Kyriacou, A. P., Muinelo-Gallo, L., & Roca-Sagalés, O. (2017). Regional inequalities, fiscal decentralization and government quality. Regional Studies51(6), 945-957 [in English].
  5. Sacchi, A., & Salotti, S. (2017). The influence of decentralized taxes and intergo­ver­n­mental grants on local spending volatility. Regional Studies, 51(4), 507-522 [in English].
  6. Chugunov, I. Ja. , Pavelk, A. V. , Kanjeva, T. V. et al. (2015). Derzhavne finansove regu­ljuvannja ekonomichnyh peretvoren’ [State financial regulation of economic transfor­ma­tions]. A. A. Mazaraki (Ed.). Kyiv: Kyi’v. nac. torg.-ekon. un-t [inUkrainian].
  7. Bjudzhetno-podatkova polityka u systemi reguljuvannja ekonomiky (2018) [Fiscal policy in the system of economic regulation]. I. Ja. Chugunov (Ed.). Kyiv: Globus-Press[inUkrainian].
  8. Pasichnyi, M., Kaneva, T., Ruban M., & Nepytaliuk, A. (2019). Theimpactoffiscaldecentralizationoneconomicdevelopment. Investment Management and Financial Innovations, 16(3), 29-39. DOI: 10.21511/imfi.16(3).2019.04[in English].
  9. Kuz’kin, Je. Ju. (2019). Finansove zabezpechennja fiskal’nogo prostoru miscevogo samovrjaduvannja [Financial support of the fiscal space of local self-government]. Harkiv: HNEU im. S. Kuznecja; PP "Tehnologichnyj Centr" [inUkrainian].
  10. Kul’chyc’kyj, M. I. (2015). Mizhbjudzhetni vidnosyny v ekonomichnij systemi Ukrai’ny [Intergovernmental relations in the economic system of Ukraine]. L’viv: LNU im. I. Franka [inUkrainian].
  11. Storonjans’ka, I. Z., & Benovs’ka, L. Ja. (2016). Bjudzhety rozvytku miscevyh bjud­zhetiv: problemy formuvannja ta vykorystannja v konteksti poglyblennja finansovoi’ decentralizacii’ [Development budgets of local budgets: problems of formation and use in the context of deepening financial decentralization]. Finansy Ukrai’ny – Finance of Ukraine, 5, 34-47 [inUkrainian].
  12. Jushko, S. V. (2018). Rol’ miscevyh podatkiv i zboriv u formuvanni dohodiv bjud­zhetiv miscevogo samovrjaduvannja [The role of local taxes and fees in the formation of local government revenues]. Finansy Ukrai’ny – Finance of Ukraine, 1, 72-87 [in Ukrainian].
  13. Tiebout, C. M. (1956). A pure theory of local expenditures. Journal of political eco­nomy, 64 (5), 416-424 [in English].
  14. Barro, R. J. (2001).Human Capital and Growth.American Economic Review, 91(2) [in English].
  15. Benos, N., & Zotou, S. (2014). Education and economic growth: A meta-regression analysis. World Development, 64, 669-689 [in English].
  16. Hanif, N., & Arshed, N. (2016). Relationship between School Education and Economic Growth: SAARC Countries. International Journal of Economics and Financial.Issues 6(1), 294-300 [in English].
  17. Hongyi, L. I., & Huang, L. (2009). Health, education, and economic growth in China: Empi­rical findings and implications. China Economic Review, 20(3), 374-387 [in English].
  18. Derzhavna sluzhba statystyky Ukrai’ny [State Statistics Service of Ukraine]. www.ukrstat.gov.ua. Retrievedfromhttp://www.ukrstat.gov.ua[inUkrainian].
  19. Ministerstvo finansiv Ukrai’ny [Ministry of Finance of Ukraine]. mof.gov.ua. Retrievedfromhttps://mof.gov.ua/uk[inUkrainian].
  20. Buchanan, J. M., & Musgrave, R. A. (1999). Public finance and public choice: two contrasting visions of the State. Mit Press [in English].
  21. OECDData. Retrieved fromhttps://data.oecd.org [in English].