Згідно з Наказом Міністерства освіти і науки України від 28.12.2019 № 1643
журнал внесено до Переліку наукових фахових видань України 
(категорії “Б”з економічних наук

Проводимо набір статей до публікації у науковому фаховому журналі "Вісник КНТЕУ" з економічних наук

ДАВНЬОГРЕЦЬКИЙ ПОЛІС ЯК ПРОСТІР РОЗВИТКУ МИСЛЕННЯ

Автор: Sveta on .

Бібліографічний опис згідно з ДСТУ 8302:2015
Ліпін М. Давньогрецький поліс як простір розвитку мислення. Вісник Київського національного торговельно-економічного університету. 2020. № 1. С. 14-27.

ПОВНИЙ ТЕКСТ (PDF)
DOI: http://doi.org/10.31617/visnik.knute.2020(129)02

УДК159.955
 
ЛІПІН Микола,
к. філос. н., доцент, доцент кафедри філософії, соціології та політології
Київського національного торговельно-економічного університету
вул. Кіото, 19, м. Київ, 02156, Україна
 
E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
ORCID: http://orcid.org/0000-0003-0940-088X

ДАВНЬОГРЕЦЬКИЙ ПОЛІС ЯК ПРОСТІР РОЗВИТКУ МИСЛЕННЯ

Досліджено рефлексивне мислення як приведення себе у відповідність з сутністю справи. Проведений аналіз засвідчує, що мислення виявляється у такому соціальному просторі, який є відкритим, надлишковим і вільним від панування жорстких ієрархічних структур. Обґрунтовано, що розуміння передумов розвитку рефлексивного мислення вимагає звернення до соціально-культурних витоків зародження давньогрецької філософії.
Ключові слова: мислення, філософія, поліс, пайдейя, демократія, політика, суспільний простір.

REFERENCES

  1. Druker, P. (2007). Upravlenie v obshhestve budushhego [Managing in the Next Society]. (E. Trebushnaja, Trans). Moscow: Vil’jams [in Russian].
  2. Lipin, M. (2015). Perspektyvy samovyznachennja ljudyny u sytuacijah nevyznachenosti[Perspectives of human self-determination in situations of uncertainty]. Naukovyj visnykChernivec’kogo universytetu. Filosofija Scientific Herald of Chernivtsi University. Philosophy.Issue 754-755, 81-86 [in Ukrainian]..
  3. Gorbunova, L. (2012). Myslennja u sviti pljural’nosti: proekt transversal’nogo rozumu V. Vel’sha [Thinking in the World of Plurality: Project of Transversal Reason by W. Welsh]. Filosofija osvity Philosophy of education, 1-2, 92-110 [in Ukrainian].
  4. Goucha, M. (2007). Philosophy.A school of freedom: Teaching philosophy and lear­ning to philosophize: Status and prospects. Unesco [in English].
  5. Krytychne myslennja: osvita, tvorchist’, cinnosti [Critical thinking: education, creativity,values] (2017). V. G. Kremen’ (Ed.). Kyi’v: Instytut obdarovanoi’ dytyny NAPN Ukrai’ny [in Ukrainian].
  6. Lipman, M.,&Sharp, A.(2017). P4C and rationality in the new world. History, Theory and Practice of Philosophy for Children. Routledge [in English].
  7. Myslennja, piznannja, navchannja: synergija vzajemodii’ [Thinking, cognition, lear­ning: synergy of interaction] (2017). Kyiv: Instytut obdarovanoi’ dytyny NAPN Ukrai’ny [in Ukrainian].
  8. Rans’jer, Zh. (2013). Uchytel’-neznajko. P’jat’ urokiv iz rozkripachennja rozumu [The Ignorant Schoolmaster: Five Lessons in Intellectual Emancipation]. A. Rjepa (Ed.). Kyiv: Nika-Centr [in Ukrainian].
  9. Voznjak, V. S. (2019). Nove pedagogichne myslennja: istotni harakterystyky [New Peda­gogicalThinking: Essential Characteristics]. Problemy gumanitarnyh nauk – Problems of the Humanities: zbirnyk naukovyh prac’ Drogobyc’kogo derzhavnogo pedagogich­nogo universytetu imeni Ivana Franka, 41, 43-56. Serija "Filosofija" [in Ukrainian].
  10. Hintikka, Ja. (2014). Filosofskie issledovanija i obshhee obrazovanie [Philosophical Researches and General Education]. Voprosy filosofii – Philosophy Issues, 4, 84-89 [in Russian].
  11. Brenif’e, O. (2016). Iskusstvo obuchat’ cherez diskussiju [Teaching Through Debate]. (N. Degtjarenko, Trans). Moscow: Mozaika-Sintez [in Russian].
  12. Nussbaum, M. (2014). Ne radi pribyli: zachem demokratii nuzhny gumanitarnye nauki [Not for Profit: Why Democracy Needs the Humanities](M. Bendet, Trans). A. Smirnov (Ed.). Moscow: Vysshaja shkola jekonomiki [in Russian]. 
  13. Jin-Whan, Park. (2014). A study on the evaluation model of moral judgment education. Filosofija osvity – Philosophy of Education,2(15), 210-223 [in English].
  14. Ahutin, A. V. (2014). Filosofskoe sushhestvo evropejskoj kul’tury – Philosophical Beingof European Culture. ARHJe [in Russian].
  15. Voznjak, S. (2019). Ontologichni nachala antychnoi’ filosofii’ [Ontological principles of ancient philosophy]. Visnyk Kyi’vs’kogo nacional’nogo torgovel’no- ekonomichnogo universytetu – Herald of Kyiv National University of Trade and Economics, 1, 25-37. DOI: 10.31617/visnik.knute.2019(123)03 [in Ukrainian].
  16. Hansen, M. H. et al.(2017). An inventory of archaic and classical poleis. Oxford Uni­versity Press [in English].
  17. Bartlett, A. J. (2015). Badiou and Plato: An Education by Truths: An Education by Truths.Edinburgh University Press [in English].
  18. Arendt, H. (2000). Vita activa, ili O dejatel’noj zhizni [Vita activa, or About Active Life]. (V. V. Bibihin, Trans). SPb.: Aletejja [in Russian].
  19. Jaspers, K. (1991). Smysl i naznachenie istorii [The Meaning and Purpose of History]. (Trans). Moscow: Politizdat [in Russian].
  20. Bibihin, V. V. (2012). Sobstvennost’. Filosofija svoego [Ownership. The Philosophy of Own]. SPb.: Nauka [in Russian].
  21. Aristotel’ (1975). Metafizika [Metaphysics]. (Vols. 1-4). Moscow: Mysl’ [in Russian].
  22. Platon (1993). Sobranie sochinenij [Collected works]. A. F. Losev, V. F. Asmus, A. A. Taho-Godi (Eds.); Trans. (Vols. 1-4). Moscow: Mysl’ [in Russian].
  23. Petrushenko, V. L. (2008). Iov ili o chelovecheskom samostojanii [Job or About HumanSelf-existence ]. L’viv: Novyj svit-2000 [in Russian].
  24. Baumejster, A. et al. (2012). Stan i perspektyvy ukrai’ns’kogo antykoznavstva [The Stateand Prospects of Ukrainian Classical Studies]. Filosofs’ka dumka – Philosophical Thought1, 5-25. Retrieved from http://journal.philosophy.ua/issue/2012-no51 [in Ukrainian].
  25. Hajdegger, M. (2012). Chto jeto takoe – filosofija? Filosofija filosofii [What is Philo­sophy? Philosophy of Philosophy]. V. Kuznecov (Ed.). Moscow: Akademicheskij proekt [in Russian].
  26. Losev, A. F. (1991). Istorija filosofii kak shkola mysli. Filosofija. Mifologija. Kul’tura [History of Philosophy as School of Thought. Philosophy. Mythology. Culture]. Moscow:Politizdat [in Russian].
  27. Gegel’, G. V. F. (1932). Lekcii po istorii filosofii [Lectures on the History of Philosophy]. (B. Stolpner, Trans). Moscow: Partizdat [in Russian].
  28. Solov’ev, V. S. (1988). Istoricheskie dela filosofii [Historical Affairs of Philosophy]. Voprosy filosofii PhilosophicalIssues8, 118-125 [in Russian].
  29. Mamardashvili, M. K. (1996). Neobhodimost’ sebja. Lekcii. Stat’i. Filosofskie zametki [The need for yourself. Lectures. Articles. Philosophical Notes]. Ju. P. Senokosov (Ed.). Moscow: Labirint [in Russian].
  30. Ado, P. (2014). Shho take antychna filosofija?[What is Ancient Philosophy?]. (S. L. Josypenko, Trans). Kyiv: Novyj Akropl’ [in Ukrainian].
  31. Ado, P. (2005). Filosofskaja rech’ kak duhovnoe uprazhnenie. Filosofija kak sposob zhit’:Besedy s Zhanni Karlie i Arnol’dom I. Djevidsonom [Philosophical Discourse as Spiritual Exercise. Philosophy as a Way of Life: Conversations with Jeanne Carlier and Arnold I. Davidson]. V. A. Vorob’ev (Ed.). Moscow; SPb.: Stepnoj Veter; Kolo [in Russian].
  32. Fuko, M. (2007). Germenevtika sub#ekta: kurs lekcij, prochitannyh v Kollezh de Frans v 1981/82 uchebnom godu [Hermeneutics of the Subject: Lectures at the College de France 1981-1982]. (A. G. Pogonjajlo, Trans).  SPb.: Nauka [in Russian].
  33. Aristotel’ (2000). Polityka [Politics].(Trans). Kyiv: Osnovy [in Ukrainian].
  34. Mjuller, D. (2015). Razum, religija, demokratija [Reason, Religion, and Democracy]. (A. A. Stoljarov, Trans). Moscow: Mysl’ [in Russian].
  35. Vernan, Zh.-P. (1988). Proishozhdenie drevnegrecheskoj mysli [The Origin of Ancient Greek Thought ]. (F. K. Kessidi, Trans). Moscow: Progress [in Russian].
  36. Frolov, Je. D. (2004). Rozhdenie grecheskogo polisa [The Birth of the Greek Polis].2ed. SPb.: Izd-vo SPb. un-ta [in Russian].
  37. Lefor, K. (2000). Politicheskie ocherki (XIX-XX veka) [Political Essays (19th-20th Centuries)]. (Trans). Moscow: ROSSPJeN [in Russian].
  38. Rans’er, Zh. (2006). Na kraju politicheskogo [On the Shores of Politics]. (B. M. Skuratov,Trans). Moscow: Praksis [in Russian].
  39. Erohov, I. A. (2002). O vozmozhnosti politicheskoj morali [On the Possibility of Poli­tical Morality]. Polis. Politicheskie issledovanija – Polis. Politicalresearches,4, 121-134 [in Russian].
  40. Ahutyn, A. V. (2015). Evropa – forum myra [Europe is the World Forum]. Kyiv: Duh i Litera [in Russian].
  41. Hajdegger, M. (1993). Uchenie Platona ob istine. Vremja i bytie [Plato’s Doctrine of Truth.Time and Being]. vstupit. st., komment. V. V. Bibihin. Moscow: Respublika [in Russian].
  42. Hajdegger, M. (2006). Chto zovetsja myshleniem? [What is Called Thinking?]. Je. Sagetdinov, Trans). Moscow: Territorija budushhego [in Russian].
  43. Shtraus, L. (2012). Presledovanie i iskusstvo pis’ma [Persecution and the Art of Writing]. Sociologicheskoe obozrenie – Sociological Review. (Vol.11), 3, 12-25 [in Russian].
  44. Shtraus, L. (2000). Chto takoe klassicheskoe obrazovanie? Vvedenie v politicheskuju filosofiju [What is Classical Education? Introduction to Political Philosophy]. (M. Fetisova, Trans). Moscow: Logos, Praksis [in Russian].
  45. Bibihin, V. "Vitaactiva" Hanny Arendt. www.bibikhin.ru.Retrievedfromhttp://www.bibikhin.ru/vita_aktiva_hanni_arendt [in Russian].