КОМПЛАЄНС-КОНТРОЛЬ У ГОТЕЛЬНОМУ БІЗНЕСІ
ПОВНИЙ ТЕКСТ (PDF)
DOI: http://doi.org/10.31617/visnik.knute.2019(128)06
БОВШ Людмила,
к. е. н, доцент кафедри готельно-ресторанного бізнесу
Київського національного торговельно-економічного університету
вул. Кіото, 19, м. Київ, 02156, Україна
E-mail: l.bovsh@knute.edu.ua
ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6044-3004
ГОПКАЛО Лариса,
к. е. н, доцент кафедри готельно-ресторанного бізнесу
Київського національного торговельно-економічного університету
вул. Кіото, 19, м. Київ, 02156, Україна
E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
ORCID: https://orcid.org/0000-0001-5661-0535
КОМПЛАЄНС-КОНТРОЛЬ У ГОТЕЛЬНОМУ БІЗНЕСІ
Постановка проблеми. Питання комплаєнсу є одним з найбільш актуальних питань для операторів готельного ринку у всіх сферах: нормативна підтримка; якість послуг; корпоративна репутація. Комплаєнс – це система вимог та умов,розроблена для встановлення відповідності прийнятим стандартам та регламентам.Мета статті – дослідити зміст і напрями здійснення комплаєнсу та комплаєнс-контролю у діяльності суб’єктів готельного ринку.
Матеріали та методи. Використано методи аналізу й синтезу, наукового узагальнення та індукції, зокрема узагальнення наукової літератури щодо змісту та функцій комплаєнсу та комплаєнс-контролю.
Результати дослідження. Комплаєнс-контроль є важливою складовою системиуправління підприємством, яка забезпечує та гарантує якість послуг і відносин між суб’єктом господарювання та всіма учасниками готельного ринку. Комплаєнс-система повинна бути невід’ємною частиною місії готельного суб’єкта, закладеною у свідомості кожного працівника.
Суб’єкти готельного ринку потребують професійного підходу до формування та управління бізнес-процесами відповідно до вимог і тенденцій корпоративного співробітництва та стандартів якості послуг і відносин, що гарантує комплаєнс-контроль.
Посилено сертифікацію і стандартизацію діяльності та послуг серед закладіврозміщення, пов’язаних з питаннями безпеки споживачів та конкурентоспроможності як у національній, так і світовій туристичній системі.
Висновки. Виявлення рівня комплаєнс-контролю уможливлює визначення рівнявідповідальності системи управління та керованості системою якості.
Описані аналітичні методи формування та оцінки рівня комплаєнс-контролю діяльності готельних підприємств формують чітку систему відповідності стандартам, правилам, вимогам тощо, визначення ефективності яких стане предметом подальших досліджень.
Ключові слова: готель, комплаєнс, комплаєнс-контроль, комплаєнс-ризики.
REFERENCES
- Behringer,S. (2010). Compliancekompakt– BestPracticeimCompliance-Management. Berlin: ErichSchmidtVerlag [in German].
- Van Kommer, V., & Alink, M. (2017). Risk-menedzhment dlja krupnyh nalogoplatel’shhikovi problema komplaensa [Risk management for large taxpayers and the issue of compliance]. Finansy – Finance,1,24-29[in Russian].
- Dubov, D. A. (2016). Vnedrenie sistemy komplaens-kontrolja v kreditnyh organizacijah[Implementation of a compliance control system in credit organizations]. Innovacionnaja nauka – Innovative science, 2-1 (14),118-120 [in Russian].
- Ivanov, V. B. (2018). Vprovadzhennja systemy komplajens u pidpryjemstvah transportu ta logistyky [Implementation of the compliance system at the enterprises of transport and logistics]. Prychornomors’ki ekonomichni studii’ – Black Sea economic studios. Iss. 27 (1), (pp. 139-143) [in Ukrainian].
- Kljusko, L. A. (2014). Finansovyj monitoryng ta komplajens-kontrol’ v bankah [Financial monitoring and compliance control at banks]. Fynansы, uchet, banky –Finance, accounting, banks.Iss. 1, (pp. 153-160). Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/Fub_2014_1_22 [in Ukrainian].
- Kobeleva, T. (2012). Komplajens-kontrol’ innovacijnoi’ dijal’nosti pidpryjemstva [Compliance control of enterprise innovation activity]. Harkiv: Harkivs’kyj nacional’nyj universytet imeni V. N. Karazina. Retrieved fromhttp://repository.kpi.kharkov.ua/bitstream/KhPI-Press/39606/1/Kobeleva_Komplaiens- kontrol_2018.pdf [in Ukrainian].
- Okunjev, O., Bojko, O., & Lukin, S. (2018). Antykorupcijnyj komplajens [Anti-corruption compliance]. Retrieved fromhttps://cgpa.com.ua/wp-content/ uploads/2018/07/Compliance.pdf [in Ukrainian].
- Pravdyva, L. (2011). Udoskonalennja korporatyvnogo upravlinnja v bankah ta upravlinnja komplajens-ryzykom [Improvement of corporate governance in banks and compliance risk management]. Visnyk NBU – Bulletin of the National Bank of Ukraine, 7,10-13 [in Ukrainian].
- Pieth M. (2011). Anti-Korruptions-Compliance: Praxisleitfaden für Unternehmen.Zürich: Dike [in German].
- Wieland, J., Steinmeyer, R., & Grüninger, S. (2015). Handbuch Compliance-Management. Konzeptionelle Grundlagen, praktische Erfolgsfaktoren, globale Herausforderungen [Handbuch Compliance-Management. Konzeptionelle Grundlagen, praktische Erfolgsfaktoren, globale Herausforderungen]. Berlin: ErichSchmidtVerlag [in German].
- Dumitru, M.(2013).Internal control organization in accommodation units.Lucrări ştiinţifice.(Ser. I). (Vol. XV (4). Retrieved fromhttp://lsma.ro/index.php/lsma/article/viewFile/35/156 [in English].
- Mazaraki,A., Bosovska,M., Boiko,M., Vedmid,N., & Okhrimenko,A. (2018).Formation ofNational TourismSystem of Ukraine.ProblemsandPerspectivesinManagement, 16 (1),68-84. DOI:10.21511/ppm.16(1).2018.07 [in English].
- Boiko,M., Vedmid,N., & Okhrimenko,A.(2017). The crowdfunding technologyin development ofthenationaltourismsystem.FinancialandCreditActivity– ProblemsofTheoryandPractice, 2 (23),91-100. Retrieved from: http://fkd.org.ua/article/viewFile/121318/117024 [in English].
- Oficijna storinka Derzhavnoi’ sluzhby statystyky Ukrai’ny [Official site of the State Statistics Service of Ukraine]. Retrieved fromhttp://www.ukrstat.gov.ua [in Ukrainian].
- Oficijna storinka Departamentu turyzmu Ministerstva rozvytku ekonomiky, torgivli ta sil’s’kogo gospodarstva Ukrai’ny Official site of the Tourism Department of the Ministry for Development of Economy, Trade and Agriculture of Ukraine. Retrieved from http://me.gov.ua/Documents/List?lang=uk-UA&id=7f89dba2-0fdc- 40e6-b870-a413e1063d3a&tag=RestrSvidotstvProVstanovlenniaKategorii [in Ukrainian].
- Zakon Ukrai’ny Pro Turyzm [Law of Ukraine On Tourism]. Retrieved fromhttps://zakon.rada.gov.ua/laws/show/324/95-%D0%B2%D1%80 [in Ukrainian].
- Meulman, J. (2004). Principal Components Analysis with Nonlinear Optimal Scaling Transformations for Ordinal andNominal Data. D. Kaplan (Ed.). Thousand Oaks, CA: Sage Publications [in English].
- Sudyn, D. (2012). Nacional’na identychnist’ z pozycij funkcionalists’koi’ perspektyvy: sutnist’ ta osnovni typy [National identity from the standpoint of functionalist perspective: essence and basic types]. Visnyk Harkivs’kogo nacional’nogouniversytetu imeni V. N. Karazina – Journal of V. N. Karazin Kharkiv National University,993. (Ser. Sociologichni doslidzhennja suchasnogo suspil’stva: metodologija, teorija, metody – Sociologicalstudiesofmodernsociety: methodology, theory, methods). Iss. 29, (pp. 12-16) [inUkrainian].
- Praktychnyj posibnyk ICC z antymonopol’nogo komplajensu [ICCPracticalGuideonAntitrustCompliance]. Retrievedfromhttp://www.chernihiv-oblast.gov.ua/media/upload/pdf/icc_compliance_toolkit.pdf [in Ukrainian].
- Cjucjak, A. L., & Cjucjak, I. L. (2011). Vprovadzhennja systemy komplajens-kontrolju u vitchyznjanu systemu nezalezhnogo finansovogo kontrolju ta audytu [Implementation of the system of compliance control in the domestic system of independent financial control and audit]. Ekonomika: naukovo-informacijnyj visnyk, 3, 200-206 [inUkrainian].