УВАГА! Нова платформа наукового журналу «SCIENTIA FRUCTUOSA».
Перейти за посиланням -  
http://journals.knute.edu.ua/scientia-fructuosa/

МОДУС ОБРАЗНО-СИМВОЛІЧНОГО МИСЛЕННЯ ОСОБИСТОСТІ: ОСВІТНЬО-ФІЛОСОФСЬКИЙ АСПЕКТ

Автор: Sveta on .

 ПОВНИЙ ТЕКСТ (PDF)
DOI: http://doi.org/10.31617/visnik.knute.2019(123)09

УДК 17.023.3:[159.955+37.015.311
 
ЛАТИГІНА Наталія,
д. політ. н., професор, завідувач кафедри філософських та соціальних наук
Київського національного торговельно-економічного університету
вул. Кіото, 19, м. Київ, 02156, Україна
 
E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
ORCID: http://orcid.org/0000-0001-7468-0203
 
КРАВЧЕНКО Алла,
д. філос. н., доцент, професор кафедри
філософських та соціальних наук
Київського національного торговельно-економічного університету
вул. Кіото, 19, 02156, м. Київ, Україна
 
E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
ORCID: http://orcid.org/0000-0001-8429-2183


МОДУС ОБРАЗНО-СИМВОЛІЧНОГО МИСЛЕННЯ ОСОБИСТОСТІ: ОСВІТНЬО-ФІЛОСОФСЬКИЙ АСПЕКТ

Проаналізовано проблему мислення як складного і неоднорідного явища, найбільш важливої характеристики людини. Зазначено, що показником ціннісно-смислової структури особистості є образно-символічне мислення, що виступає одним із видів логічної репрезентації світу. Розглянуто модус образно-смислового мислення як видо­змінного процесу, обумовленого еволюційно-інноваційним розвитком та швидким високотехнологічним прогресом. Показано, що потенційні можливості сучасної освіти включають образно-символічне мислення як умову розуміння цінностей життя. Вста­новлено, що результатом включення мислення в освітній процес є творча особистість.

Ключові слова: навчання, мислення, образно-символічне мислення, творчість, критерій, особистість.

REFERENCES

  1. Limonchenko, V. (2018). Tvorchist’ ta innovacija: pam’jat’ vs interpretacija [CreativityandInnovation: memoryvsinterpretation]. Visnyk Kyi’vs’kogo nacional’nogo torgovel’no-ekonomichnogo universytetu – HeraldoftheKyivNationalUniversityofTradeandEconomics1 (117), 98-108 [inUkrainian].
  2. Oleksenko, R. I. (2017). Formuvannja koncepcii’ kreatyvnoi’ osobystosti jak faktor kreatyvno-znannjevoi’ ekonomiky v umovah vyklykiv globalizacii’ aspekt [Formation of the concept of creative personality as a factor of creative and knowledge economy in the context of challenges of the globalization aspect]. Gumanitarnyj visnyk Zaporiz’koi’ derzhavnoi’ inzhenernoi’ akademii’ – HumanitarianBulletinofZaporizhzhyaStateEngineeringAcademy,71, 118-126 [inUkrainian].
  3. Starovojt, O. V. (2017). Koncepcija innovacijnoi’ osobystosti jak sociokul’turnogo fenomena [Conceptofinnovativepersonalityasasocioculturalphenomenon]. Gumani­tarnyj visnyk Zaporiz’koi’ derzhavnoi’ inzhenernoi’ akademii’ – HumanitarianBulletinof ZaporizhzhyaStateEngineeringAcademy,69, 147-152 [inUkrainian].
  4. Polishhuk, N. V. (2016). Duhovnist’ molodi pered vyklykamy informacijno-vysokote­hnologichnogo progresu [Spiritualityofyoungpeoplebeforethechallengesofinfor­mationandhigh-techprogress]. Rivne: O. Zen’ [inUkrainian].
  5. Terno, S. (2009). Krytychne myslennja – suchasnyj vymir suspil’stvoznavchoi’ osvity[Criticalthinkingisamoderndimensionofsocialscienceeducation].Zaporizhzhja: Prosvita [inUkrainian].
  6. Lipman, M. (1996). Refleksivnaja model’ praktiki obrazovanija[Reflectivemodelofeduca­tionalpractice]. Moscow: INFRAN­M [inRussian].
  7. Julina, N. S. (2005). Filosofija dlja detej [Philosophy for children]. Мoscow: Kanon+ ROOI"Reabilitacija" [in Russian].
  8. Potanina, L. T. (2008). Vospitatel’nyj potencial obrazno-simvolicheskogo myshlenija[Theeducationalpotentialoffigurativeandsymbolicthinking]. ZNANIE. PONIMANIE. UMENIE –KNOWLEDGE. UNDERSTANDING. SKILL1, 89-93. Retrieved from http://zpu­journal.ru/zpu/2008_1/Potanina.pdf [in Russian].
  9. Lipman, M. (1996). Myshlenie i shkol’naja programma [Thinkingandschoolprogram]. Filosofija dlja detej –Philosophy for children,147-167 [inRussian].
  10. Moren, Je. (2011). K propasti[To the abyss?].SPb.: Aletejja [in Russian].
  11. Jepshtejn, M. (2001). Filosofija vozmozhnogo [Philosophy of the possible]. SPb.: Aletejja[in Russian].
  12. Vygotskij, L. S. (1991). Pedagogicheskaja psihologija [Pedagogicalpsychology]. Мoscow:Pedagogika [inRussian].
  13. Terepyshhyj, S. O. (2016). Filosofs’ka paradygma suchasnyh osvitnih landshaftiv [Philosophicalparadigmofmoderneducationallandscapes]. Doctorsthesis. 09.00.10. Kyi’v[inUkrainian].
  14. Drajden, G., & Vos. Dzh. (2017). Revoljucija v navchanni [Revolution in learning].L’viv:Litopys [in Ukrainian].
  15. Kyrychenko, M. O. (2005). Formuvannja ideologii’ informacijnogo suspil’stva v umovah global’noi’ informatyzacii’: tendencii’, paradygmy, perspektyvy rozvytku [Formationoftheideologyoftheinformationsocietyintheconditionsofglobalinformatizationtrendsparadigmsprospectsofdevelopment]. Harkiv: Tehnologichnyj centr [inUkrainian].