УВАГА! Нова платформа наукового журналу «SCIENTIA FRUCTUOSA».
Перейти за посиланням -  
http://journals.knute.edu.ua/scientia-fructuosa/

ІННОВАЦІЯ ЯК ФАКТОР СТВОРЕННЯ ВАРТОСТІ ПІДПРИЄМСТВА

Автор: Sveta on .

Бібліографічний опис згідно з ДСТУ 8302:2015 
Dziura M., Jaki A., Rojek T. Innovation as a factor of creating the value of the enterprise. Scientia Fructuosa. 2022. № 2. S. 48-60. https://doi.org/10.31617/1.2022(142)04

ПОВНИЙ ТЕКСТ (PDF)
DOI: 
https://doi.org/10.31617/1.2022(142)04

УДК 005.591.6:658.15
JEL Classification: D41, F41, O31
 
ДЗЮРА Марек,
к. е. н., доцент
Краківського економічного університету
вул. Раковицька, 27, м. Краків, 31-510, Польща
markhole@interia.pl
ORCID0000-0002-4889-2883
 
ЯКІ Анджей,
к. е. н., професор
Краківського економічного університету
вул. Раковицька, 27, м. Краків, 31-510, Польща
jakia@uek.krakow.pl
ORCID: 0000-0002-4799-4343
 
РОЄК Томас,
к. е. н., доцент
Краківського економічного університету
вул. Раковицька, 27, м. Краків, 31-510, Польща
rojekt@uek.krakow.pl
ORCID: 0000-0002-2977-4312

ІННОВАЦІЯ ЯК ФАКТОР СТВОРЕННЯ ВАРТОСТІ ПІДПРИЄМСТВА

Вступ. Феномен глобалізації конкуренції все більшевикликає інтерес у персоналу, що керує вартістю компанії. Збільшення вар­тості компанії є першочерговою метою всіх зацікавлених у її розвитку. Він об’єднує як інвесторів, так і співробітників, постачаль­ників і клієнтів.
Проблема. Уміле управління вартістю компанії підвищує її ринкові позиції й дає їй конкурентну перевагу. Звідси важливість інно­ваційної діяльності підприємств, що вияв­ляється у впровадженні різноманітних інно­вацій і формуванні інноваційного клімату на підприємстві.
Мета статті – показати вплив детер­мінант на формування інноваційних процесів і зростання вартості компанії.
Методи. Використано загальнонаукові методи: системний підхід, теоретичне уза­галь­нення та порівняння, аналіз і синтез.
Результати дослідження. Інновації мають бути невіддільною частиною діяльності ком­панії. Відкритість, креативність, реаліс­тичне мислення стає частиною сучасних еко­номічних реалій і найважливішою цінністю кожної компанії, яка визначає її конкуренто­спро­можність. Зовнішні зміни змушують підприєм­ства постійно адаптуватися, чому сприяють інновації. Підприємства, здатні впроваджу­вати інновації, спроможні підготуватися до нових викликів.
Висновки. Правильне управління вартістю означає, що компанія повинна зосередитися на розвитку своїх основних сфер діяльності, в яких має або може отримати конкурентну перевагу на ринку. Джерелом створення цін­ності підприємства є цінність, яку компанія може створити для своїх клієнтів, вклю­чаючи інновації, що водночас є дуже поши­реним джерелом конкурентних переваг. Орієн­това­ність на цінності для клієнта, а не на про­дукт компанії, визначає ефективність інно­ваційного менеджменту та є умовою успіху інноваційних стратегій підприємств у фор-муванні своєї вартості.
Ключові слова: інноваційний клімат, вартість підприємства, інноваційний менедж­мент.

REFERENCES

  1. Cockburn, I., & Griliches, Z. (1988). Industry effects and appropriability measures in the stock market’s valuation of R&D and patents. American Economic Review, 78,419-423 [in English].
  2. Griliches, Z. (1990). Patent statistics as economic indicators: a survey. Journal of Eco­nomic Literature, 28 (4), 1661-1707 [in English].
  3. Harabi, N. (1995). Appropriability of technical innovations: an empirical analysis. Research Policy,24, 981-992 [in English].
  4. Teece, D. J. (1986). Profiting from technological innovation. Research Policy, 15, 285-306 [in English].
  5. Winter, S. G. (2006). The logic of appropriability: from Schumpeter to Arrow to Teece. Research Policy, 35 (8), 1100-1106 [in English].
  6. Abrahamson, E. (1991). Managerial fads and fashion: the diffusion and rejection of innovations. Academy of Management Review, 16, 586-612 [in English].
  7. Liebeskind, J. P. (1996). Knowledge, strategy, and the theory of the firm. Strategic Management Journal, 17,(Special Issue), (pp. 93-108) [in English].
  8. Levin, R. C., Klevorick, A. K., Nelson, R. R., & Winter, S. G. (1987). Appropriating the returns from industrial research and development. Brookings Papers on Economic Activity, 3 [in English].
  9. Shapiro, C. (2001). Navigating the patent thicket: cross license, patent pools and stan­dard-setting. In: Jaffe, A., Lerner, J., Stern, S. (Eds.), Innovation Policy and the Eco­nomy, MIT Press, Cambridge, MA, (pp. 119-150) [in English].
  10. Somaya, D. (2003). Strategic determinants of decisions not to settle patent litigation. Strategic Management Journal, 24, 17-38 [in English].
  11. Teece, D. J. (1980). Economies of scope and the scope of the enterprise, Journal of Eco­nomic Behavior & Organization, 1 (3), 223-247 [in English].
  12. Johannessen, J-A., &Olsen, B. (2010). The future of value creation and innovations: Aspects of a theory of value creation and innovation in a global knowledge economy. International Journal of Information Management, 30, 502-511 [in English].
  13. Amit, R., & Schoemaker, P. (1993). Strategic assets and organizational rents. Strategic Management Journal, 14 (1), 33-46 [in English].
  14. Barney, J. B. (1991). Firm resources and sustained competitive advantage. Journal of Mana­gement, 17 (1), 99-120 [in English].
  15. Rumelt, R. P. (1984). Towards a strategic theory of the firm. In: Lamb, B. (Ed.). Competitive Strategic Management. Prentice Hall, Englewood Cliffs, NJ. [in English].
  16. Bowman, C., & Ambrosini, V. (2000). Value creation versus value capture: towards a coherent definition of value in strategy. British Journal of Management 11, 1-15 [in English].
  17. Christensen, C. M. (2001). The Innovator’s Dilemma: When New Technologies Cause Great Firms to Fail. Harvard Business School Press, Boston, MA [in English].
  18. Cohen, W. M., & Levinthal, D. A. (1989). Innovation and learning: the two faces of R&D. Economic Journal, 99, 569-596 [in English].
  19. Cohen, W. M., & Levinthal, D. A. (1990). Absorptive capacity: a new perspective on learningand innovation. Administrative Science Quarterly, 35, 1128-1152 [in English].
  20. Dosi, G. (1988). Sources, procedures, and microeconomic effects of innovation. Journal of Economic Literature, 26, 1120–1171 [in English].
  21. Sirmon, D. G., Hitt, M. A., & Ireland, R. D. (2007). Managing firm resources in dynamic environments to create value: Looking inside the black box. Academy of Management Review, 32 (1), 273-292 [in English].
  22. Wanga, H., & Chen, W-R. (2010). Is firm-specific innovation associated with greater value appropriation? The roles of environmental dynamisms and technological diversity. Research Policy, 39, 141-154 [in English].
  23. Freeman, J. H., & Hannan, M. T. (1983). Niche width and the dynamics of organiza­tional populations. American Journal of Sociology, 88, 1116-1145 [in English].
  24. Ghemawat, P., & Del-Sol, P. (1998). Commitment versus flexibility? California Mana­gement Review, 40 (4), 26–42 [in English].
  25. Markowitz, H. M. (1959). Portfolio Selection: Efficient Diversification of Investments. Wiley. New York [in English].
  26. Fleming, L. (2001). Recombinant uncertainty in technological search. Management Science, 47, 117-132 [in English].
  27. Fleming, L., & Sorenson, O. (2001). Technology as a complex adaptive system: Evidence from patent data. Research Policy, 30 (7), 1019-1039 [in English].
  28. Godfrey, P. C., & Hill, C. W. L. (1995). The problem of unobservables in strategic mana­gement research. Strategic Management Journal, 16, 519-533 [in English].
  29. Rouse, M. J., & Daellenbach, U. (1999). Rethinking research methods for the resource-basedtheory: Isolating sources of sustainable competitive advantage. Strategic Manage­ment Journal, 20 (5), 487-494 [in English].
  30. Nelson, R. R., & Winter, S. G. (1982). An Evolutionary Theory of Economic Change. HarvardUniversity Press, Cambridge, MA [in English].
  31. Davenport, T. H., & Prusak, L. (1998). Working Knowledge: How Organizations Manage What They Know. Harvard Business School Press, Boston [in English].
  32. Helfat, C. E. (1994). Firm specificity in corporate applied research-and-development. Organization Science, 5 (2), 173-184 [in English].
  33. Picot, A., Freudenberg, H., & Gassner, W. (1999). Management Von Reorganisationen, Gabler, Wiesbaden [in English].
  34. Hall, B. H. (2000). Innovation and market value. In: Ray, B., Mason, G., O’Mahoney, M. (Eds.). Productivity. Innovation and Economic Performance. Cambridge University Press, Cambridge [in English].
  35. Gibbert, M., Leibold, M., & Probst, G. (2002). Five styles of customer knowledge mana­gement, and how smart companies use them to create value. European Management Journal, 20(5), 459-469 [in English].
  36. Hamel, G. (2006). The why, what, and how of management innovation. Harvard Business Review, 84(February (2), 72-84 [in English].
  37. Hamel, G., & Breen, B. (2007). The future of management. Boston: Harvard Business School Press [in English].
  38. Hargrave, T. J., & Van de Ven, A. H. (2007). A collective action model of institutional innovation. Academy of Management Review, 31(4), 864-888 [in English].
  39. Johannessen, J. A., Olsen, B., & Lumpkin, G. T. (2000). Innovation as newness: What is new, how new, and new to whom? European Journal of Innovation Management, 4(1), 20-31 [in English].
  40. Jacobides, M. G., Knudsen, T., & Augier, M. (2006). Benefiting from innovation: Value creation, value appropriation and the role of industry architectures. Research Policy, 35,1200-1221 [in English].
  41. Prahalad, C. K., & Krishnan M. S. (2008). The New Age of Innovation: Driving Cocreated Value Through Global Networks, University of MichiganRoss School of Business [in English].
  42. Dobiegała-Korona B. (2014).Innovation in building the value of the company (Inno­wacje w budowie wartości przedsiębiorstwa), ZS WSH Zarządzanie, Warszawa [in English].
  43. Doyle, P. (2000). Value-based marketing, John Wiley & Sons Ltd. [in English].
  44. Dobiegała-Korona, B., &Doliński, T.(2006). Contemporary sources of the enterprise value (Współczesne źródławarto ściprzed się biorstwa), Difin, Warszawa [in English].
  45. Neale, M. R., & Corkindale, D. R. (1998). Co-developing products: Involving custo­mersearlier and more deeply. Long Range Planning, 31(3), 418-425 [in English].
  46. Ottosson, S. (2004). Dealing with innovation push and market need. Technovation, 24(4), 279-285 [in English].
  47. Prahalad, C. K., & Ramaswamy, V. (2004). The Future of Competition: Co-creating Unique Value with Customers. Boston: Harvard Business School Press [in English].
  48. Priem, R. L. (2007). A consumer perspective on value creation. Academy of Management Review, 32(1), 219-235 [in English].
  49. Rayport, J. F., & Jaworski, B. J. (2005). Best face forward: Why companies must improvetheir service interfaces with customers. Boston: Harvard Business School Press [in English].
  50. Thurow, L. (1999). Building wealth: The new rules for individuals, companies, and nations in a knowledge-based economy. New York: Harper Business [in English].