УВАГА! Нова платформа наукового журналу «SCIENTIA FRUCTUOSA».
Перейти за посиланням -  
http://journals.knute.edu.ua/scientia-fructuosa/

ТРАНСФОРМАЦІЯ ТУРИЗМУ В СУСПІЛЬСТВІ 5.0

Автор: Sveta on .

Бібліографічний опис згідно з ДСТУ 8302:2015
Мазаракі А., Бойко М., Босовська М. Трансформація туризму в Суспільстві 5.0. Вісник Київського національного торговельно-економічного університету. 2020. № 4. С. 33-54.

 ПОВНИЙ ТЕКСТ (PDF)
DOI:  http://doi.org/10.31617/visnik.knute.2020(132)03

УДК 338.48-044.922
 
МАЗАРАКІ Анатолій,
д. е. н., професор, ректор
Київського національного торговельно-економічного університету
вул. Кіото, 19, м. Київ, 02156, Україна
 
E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
ORCID: 0000-0001-5283-8444
 
БОЙКО Маргарита,
д. е. н., професор, завідувач кафедри готельно-ресторанного бізнесу
Київського національного торговельно-економічного університету
вул. Кіото, 19, м. Київ, 02156, Україна
 
E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
ORCID: 0000-0003-0249-1432
 
БОСОВСЬКА Мирослава,
д. е. н., професор, професор кафедри готельно-ресторанного бізнесу
Київського національного торговельно-економічного університету
вул. Кіото, 19, м. Київ, 02156, Україна
 
E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
ORCID:0000-0002-6021-5228

ТРАНСФОРМАЦІЯ ТУРИЗМУ В СУСПІЛЬСТВІ 5.0

Досліджено парадигму Суспільства 5.0 на глобальному та галузевому (турис­тична сфера) рівнях, визначено її іманентні атрибути. Розглянуто ґенезу станов­лення моделі розвитку економічної системи "від Індустрії 1.0 до Суспільства 5.0". Здійснено форсайт стратегічних положень концепції Суспільство 5.0 у сфері ту­ризму через детермінацію глобальних трендів, викликів, ризиків та загрозу площину реалізації потенційних можливостей для розвитку туристичної галузі. Обґрун­товано, що впровадження моделі управління Суспільство 5.0 створить унікальні можливості, конкурентні переваги та дасть змогу отримати економічні, соціальні та екологічні вигоди для суб’єктів туристичної галузі.
Ключові слова: Індустрія 4.0, Суспільство 5.0, економічні виклики, еко­номічні тренди, туристична галузь, суб’єкти туристичної діяльності, інноваційний розвиток, парадигма, цифрова економіка.

REFERENCES

  1. Navigating the rising tide of uncertaint. PwC’s 23rd Annual Global CEO Survey. September and October of 2019.Davos. Retrieved from https://www.pwc.com/gx/en/ceoagenda/ceosurvey/2020.html#cs23DataExplorer [in English].
  2. Busquets, Javier (2019). Artificial Intelligence and the Challenge of Global Governance. Forbes. July 10th. Retrieved from: https://www.forbes.com/sites/esade/2019/07/10/artificial-intelligence-and-the-challenge-of-global-governance/#18a97d24636b (12. 07. 2019) [in English].
  3. Li,Da Xu, Eric,L. Xu & Ling,Li (2018). Industry 4.0: state of the art and future trends, International Journal of Production Research.56:8, 2941-2962.Retrieved from: https://doi.org/10.1080/00207543.2018.1444806 [in English].
  4. Die Welt im Jahr 2030. Das nächste Jahrzehnt. Deutsche Bank Research. January of 2020. Frankfurt am Main. Retrieved from https://www.dbresearch.de/PROD/ RPS_DEPROD/PROD0000000000504518/Die_Welt_im_Jahr_2030.pdf [in English].
  5. Economic Growth and Sustainability. Ifo Institute for Economic Research at the University of Munich. Retrieved from https://www.ifo.de/en/topics/economic-growth-and-sustainability [in English].
  6. International Monetary Fund World. Economic Outlook. Global Financial Stability Report. Retrieved from https://www.imf.org/external/index.htm [in English].
  7.  United Nations Conference on Trade and Development (UNCTAD). How Covid-19 is changing the world:a statistical perspective. Retrieved from https://unctad.org/en/Pages/statistics.aspx [in English].
  8. World Tourism Organization. UNWTO RELEASES A COVID-19 TECHNICAL ASSIS­TANCE PACKAGE FOR TOURISM RECOVERY. Retrieved from https://www.unwto.org/news/unwto-releases-a-covid-19-technical-assistance-package-for-tourism-recovery [in English].
  9. World Tourism Organization (2019). International Tourism Highlights, 2019 Edition. UNWTO.Madrid. Retrieved from https://doi.org/10.18111/9789284421152 [in English].
  10. World Tourism Organization (2018).International Tourism Highlights, 2018 Edition. UNWTO.Madrid. Retrieved from https://doi.org/10.18111/9789284419876 [in English].
  11. World Tourism Organization (2018). Report of the Secretary-General. Part I: Current situation and activities, Implementation of the General Programme of Work.A Spe­cialized Agency of the United Nations. Madrid. Spain. Retrieved from https://doi/pdf/10.18111/unwtoecd.2018.1.g51w645001604517 [in English].
  12. World Travel and Tourism Council.Travel & Tourism Global Economic Impact (2018). March. All rights reserved. Retrieved from https://www.wttc.org/-/media/files/reports/economic-impact-research/2018-documents/global-economic-impact-and-issues-2018.pdf [in English].
  13. Bosovskaya, M. V. (2015). Integration processes in tourism. Kyiv: KNTEU [in English].
  14. Kagermann,H., Lukas,W.-D.,&Wahlster,W. (2011).Industrie 4.0: Mit dem Internet der Dinge auf dem Weg zur 4. industriellen Revolution.VDI Nachrichten,1, April [in English].
  15. Rolandberger (2020). The future of the gig economy https://www.rolandberger.com/ru/Point-of-View/The-future-of-the-gig-economy.html [in English].
  16. Hoffmann R. (2016). Investment Opportunities in Industry 4.0 – Industrial Revolution "Made in Germany". Ecovis. Retrieved from https://www.ecovis.com/focus-china/investment-opportunities-industry-4-0 [in English].
  17. Branger, J., &Pang, Z. (2015). From Automated Home to Sustainable, Healthy and Manufacturing Home: A New Story Enabled by the Internet-of-Things and Industry 4.0. Journal of Management Analytics2 (4), 314-332. DOI: 10.1080/23270012.2015.1115379 [in English].
  18. Cheng, G., Liu,L., Qiang, X.&Liu,Y. (2016). Industry 4.0 Development and Appli­cation of Intelligent Manufacturing. In Proceedingsof International Conference on Infor­mation Systems and Artificial Intelligence, 407-410. Hong Kong: IEEE [in English].
  19. Kergroach, S. (2017). Industry 4.0: New Challenges and Opportunities for the Labour Market. Foresight and STI Governance. Vol. 11. 4, 6-8. DOI: 10.17323/2500-2597.2017.4.6.8 [in English].
  20. Frey, C. B., Osborne, M. A. (2017). The future of employment: how susceptible are jobs to computerisation? Technological Forecasting and Social Change, 114, 254-280 [in English].
  21. Cetrulo, A., & Nuvolari, A. (2019). Industry 4.0: revolution or hype? Reassessing recent technological trends and their impact on labour. Journal of Industrial and Business Economics 46: 391–402. Retrieved from https://doi.org/10.1007/s40812-019-00132-y [in English].
  22. Ghobakhloo, Morteza (2018). The future of manufacturing industry: a strategic road­maptoward Industry 4.0. Journal of Manufacturing Technology Management. Vol. 29.№ 6, 910-936. DOI: 10.1108/JMTM-02-2018-005 [in English].
  23. Martinelli, A., Mina, A., & Moggi, M. (2019). The enabling technologies of industry 4.0: Examining the seeds of the fourth industrial revolution (2019/09). Laboratory of Economics and Management (LEM). Sant’ Anna School of Advanced Studies.Pisa, Italy [in English].
  24. Pardi, T. (2018). Industry 4.0: hypes, stakes, history and possible consequences for workers in the automotive sector, presentation at the conference. A new industrial revo­lution? Labour, technology and the automotive industry, 31 May. Pisa [in English].
  25. Uemura, N. (2017). Society 5.0: a look of Mitsubishi Electric. Economic stra­tegies.Vol. 4, 2-11 [in English].
  26. Nurullin, Rafail Asgatovich (2019). Society 5.0: a Self-Devouring System. International Journal of Recent Technology and Engineering. Vol. 8. Is. 2. July. Retrieved from https://doi.org/10.35940/ijrte.B3052.078219 [in English].
  27. Berawi, M. A. (2019).MANAGING NATURE 5.0 IN INDUSTRIAL REVOLUTION 4.0 AND SOCIETY 5.0 ERA.  International Journal of Technology,10 (2). 222-225. DOI: https://doi.org/10.14716/ijtech.v10i2.3084 [in English].
  28. Trynchuk, V., Kaigorodova, G., Alyakina, D., Pyrkova, G. & Mustafina, A. (2018). Investment activity of insurers and the state economic growth. Montenegrin Journal of Economics. Vol. 14, 4, 109-123. DOI: 10.14254/1800-5845/2018.14-4.8 [in English].
  29. Kotler, F. (2019). Markety’ng vid A do Ya. 80 koncepcij, yaki povy’nen znaty’ kozhen menedzher, 35 [in English].
  30. PwC UN report World Population Ageing 1950–2050 (2017). Retrieved from https://www.pwc.ru/ru/assets/pdf/ industry-4–0-pwc.pdf [in English].
  31. World Economic Forum. The Travel & Tourism.Competitiveness Report 2007, 2009, 2011, 2013, 2015, 2017, 2018, 2019. Growth through Shocks. Retrieved from http://www3.weforum.org [in English].
  32. Hughes, Karen and Moscardo, Gianna (2019).ICT and the future of tourist mana­gement. JOURNAL OF TOURISM FUTURES. Vol. 5. 3. 228-240. DOI: 10.1108/JTF-12-2018-0072 [in English].
  33. Law, R., Buhalis, D. &Cobanoglu, C. (2014).Progress on information and commu­nication technologies in hospitality and tourism. International Journal of Contem­porary Hospitality Management. Vol. 26.5.727-50 [in English].