УВАГА! Нова платформа наукового журналу «SCIENTIA FRUCTUOSA».
Перейти за посиланням -  
http://journals.knute.edu.ua/scientia-fructuosa/

КОНЦЕПЦІЯ ЦІННІСНО ОРІЄНТОВАНОГО РЕВЕНЮ-МЕНЕДЖМЕНТУ

Автор: Sveta on .

 ПОВНИЙ ТЕКСТ (PDF)
DOI: http://doi.org/10.31617/visnik.knute.2019(127)04

УДК 338.487:338.53

КОРЖ Наталія,
д. е. н., професор, професор кафедри менеджменту та адміністрування
Вінницького торговельно-економічного інституту
Київського національного торговельно-економічного університету
вул. Соборна, 87, м. Вінниця, 21050, Україна
 
E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
ORCID ID: https://orcid.org/0000-0002-4901-3078

КОНЦЕПЦІЯ ЦІННІСНО ОРІЄНТОВАНОГО РЕВЕНЮ-МЕНЕДЖМЕНТУ

Представлено ціннісно орієнтований підхід до ревеню-менеджменту, який інтегрує управління взаємовідносинами з клієнтами у вартісно орієнтоване управ­ління завантаженістю готелів. Розглянуто стратегічні, тактичні та операційні дії з ревеню-менеджменту на основі індивідуалізації споживчої цінності.
Ключові слова: ревеню-менеджмент, споживча цінність, система ревеню-менеджменту, середня споживча цінність.

REFERENCES

  1. Cross, R. G. (1997). Launching the revenue rocket: How revenue management can workfor your business. Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly, 38 (2),32-43 [in English].
  2. Jauncey, S., Mitchell,I., & Slamet, P. (1995). The meaning and management of yield in hotels. International Journal of Contemporary Hospitality Management7 (4)23-26 [in English].
  3. Kimes, SherylE. (2011).The future of hotel revenue management. Journal of Revenue and Pricing Management10(1), 62-72 [in English].
  4. Talluri,K., & Ryzin,G. (2004). The Theory and Practice of Revenue Management. Springer-Verlag US,ТBoston. MA [in English].
  5. Mauri, A. G. (2012). Hotel revenue management: Principles and practices. Milan-Torino: Pearson Italia [in English].
  6. Mathies C., & Gudergan S. (2007). Revenue management and customer centric marketing – How do they influence travellers’ choices. Journal of Revenue and Pricing Management6, 331-346 [in English].
  7. Mazaraki,A.,Bojko,M.,&Kuly’k,M. (2017).Determinanty’ revenyu-menedzhmentu v gotel’nomu biznesi[Determinants of revenue management in the hotel business]. Visnyk Kyiv. nac. torg.-ekon. un-t– Herald of the Kyiv National University of Trade and Economics,4 (114), 66-79 [in Ukrainian].
  8. Bolton,L. E., Keh,H. T., & Alba,J. W. (2010). How do price fairness perceptions differ across culture? Journal of Marketing Research29( June)564-576 [in English].
  9. Tkachenko, T. I., Mel’nychenko,S. V., Bojko,M. G. et. al. (2010). Strategichnyj rozvytokturystychnogo biznesu [Strategic development of tourism business].A. A. Mazaraki (Ed.).Kyiv: Kyiv. nac. torg.-ekon. un-t [inUkrainian].
  10. KozlovD. A. (2013). Yield management in hotels. USA: Createspace [in English].
  11. McMahon-Beattie, U., McCentee, M., McKenna, R., Yeoman, I, & Hollywood,L. (2016).,Revenue management, pricing and the consumer. Journal of Revenue and Pricing Management15(3-4)292-305 [in English].
  12. Korzh,N. V.,&Onishchuk,N. V. (2018). Social Selection of the optimal set of Reve­nue management tools in hotels. Texnologichny’j audy’t ta rezervy vyrobnycztva – Technological audit and production reserves1/4 (39),16-21 [in Ukrainian].
  13. Lesnik, A. L. (2015). Gostinichnyj menedzhment: politika cenoobrazovanija i upravle­nija dohodom [Hotel management: pricing and revenue management policies. SPb.: Intermedija [in Russian].
  14. Ambrosij, O. I. (2010). Upravlinnja dohodamy pidpryjemstv gotel’nogo gospo-darstva: cilisnyj pidhid [Revenue management of enterprises of hotel industry: a holistic approach].Ekonomichni nauky – Economic sciences,7 (25). P. 1,31–35. Serija "Oblik i finansy" [in Ukrainian].
  15. Blank, I. O., & Sytnyk,G. V. (2016).Planuvannja groshovyh potokiv pidpryjemstva [Enterprise cash flow planning]. Visnyk Kyiv. nac. torg.-ekon. un-tu –Herald of the Kyiv National University of Trade and Economics4, 31-44 [in Ukrainian].
  16. Phillips R. (2005). Pricing and revenue management optimization. Palo Alto, CA: Stanford University Press [in English].
  17. Fiig,T., Goyons,O., Adelving,R., & Smith,B. (2016). Dynamic pricing – the next revo­lution in RM? Journal of Revenue and Pricing Management15(5), 360-79 [in English].
  18. Belobaba,P.(2016). Optimization models in RM systems: optimality versus revenuegains. Journal of Revenue and Pricing Management15(3-4)229-235 [in English].
  19. Weatherford, L(2016).The history of forecasting models in revenue management. Journal of Revenue and Pricing Management15(4)222-228 [in English].