КОНЦЕПЦИЯ ЦЕННОСТНО-ОРИЕНТИРОВАННОГО РЕВЕНЮ-МЕНЕДЖМЕНТА
ПОЛНЫЙ ТЕКСТ (PDF)
DOI: http://doi.org/10.31617/visnik.knute.2019(127)04
КОРЖ Наталия,
д. э. н., профессор, профессор кафедры менеджмента и администрирования
Винницкого торгово-экономического института
Киевского национального торгово-экономического университета
ул. Соборная, 87, г. Винница, 21050, Украина
E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
ORCID ID: https://orcid.org/0000-0002-4901-3078
КОНЦЕПЦИЯ ЦЕННОСТНО-ОРИЕНТИРОВАННОГО РЕВЕНЮ-МЕНЕДЖМЕНТА
Представлен ценностно-ориентированный подход к ревеню-менеджменту, который интегрирует управление взаимосвязей с клиентами в ценностно-ориентированное управление загруженностью гостиниц. Рассмотрены стратегические, тактические и операционные действия ревеню-менеджмента на основе индивидуализации потребительской ценности.Ключевые слова: ревеню-менеджмент, потребительская ценность, система ревеню-менеджмента, средняя потребительская ценность.
REFERENCES
- Cross, R. G. (1997). Launching the revenue rocket: How revenue management can workfor your business. Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly, 38 (2),32-43 [in English].
- Jauncey, S., Mitchell,I., & Slamet, P. (1995). The meaning and management of yield in hotels. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 7 (4), 23-26 [in English].
- Kimes, SherylE. (2011).The future of hotel revenue management. Journal of Revenue and Pricing Management. 10(1), 62-72 [in English].
- Talluri,K., & Ryzin,G. (2004). The Theory and Practice of Revenue Management. Springer-Verlag US,ТBoston. MA [in English].
- Mauri, A. G. (2012). Hotel revenue management: Principles and practices. Milan-Torino: Pearson Italia [in English].
- Mathies C., & Gudergan S. (2007). Revenue management and customer centric marketing – How do they influence travellers’ choices. Journal of Revenue and Pricing Management, 6, 331-346 [in English].
- Mazaraki,A.,Bojko,M.,&Kuly’k,M. (2017).Determinanty’ revenyu-menedzhmentu v gotel’nomu biznesi[Determinants of revenue management in the hotel business]. Visnyk Kyiv. nac. torg.-ekon. un-tu – Herald of the Kyiv National University of Trade and Economics,4 (114), 66-79 [in Ukrainian].
- Bolton,L. E., Keh,H. T., & Alba,J. W. (2010). How do price fairness perceptions differ across culture? Journal of Marketing Research, 29( June), 564-576 [in English].
- Tkachenko, T. I., Mel’nychenko,S. V., Bojko,M. G. et. al. (2010). Strategichnyj rozvytokturystychnogo biznesu [Strategic development of tourism business].A. A. Mazaraki (Ed.).Kyiv: Kyiv. nac. torg.-ekon. un-t [inUkrainian].
- KozlovD. A. (2013). Yield management in hotels. USA: Createspace [in English].
- McMahon-Beattie, U., McCentee, M., McKenna, R., Yeoman, I, & Hollywood,L. (2016).,Revenue management, pricing and the consumer. Journal of Revenue and Pricing Management, 15(3-4), 292-305 [in English].
- Korzh,N. V.,&Onishchuk,N. V. (2018). Social Selection of the optimal set of Revenue management tools in hotels. Texnologichny’j audy’t ta rezervy vyrobnycztva – Technological audit and production reserves, 1/4 (39),16-21 [in Ukrainian].
- Lesnik, A. L. (2015). Gostinichnyj menedzhment: politika cenoobrazovanija i upravlenija dohodom [Hotel management: pricing and revenue management policies. SPb.: Intermedija [in Russian].
- Ambrosij, O. I. (2010). Upravlinnja dohodamy pidpryjemstv gotel’nogo gospo-darstva: cilisnyj pidhid [Revenue management of enterprises of hotel industry: a holistic approach].Ekonomichni nauky – Economic sciences,7 (25). P. 1,31–35. Serija "Oblik i finansy" [in Ukrainian].
- Blank, I. O., & Sytnyk,G. V. (2016).Planuvannja groshovyh potokiv pidpryjemstva [Enterprise cash flow planning]. Visnyk Kyiv. nac. torg.-ekon. un-tu –Herald of the Kyiv National University of Trade and Economics, 4, 31-44 [in Ukrainian].
- Phillips R. (2005). Pricing and revenue management optimization. Palo Alto, CA: Stanford University Press [in English].
- Fiig,T., Goyons,O., Adelving,R., & Smith,B. (2016). Dynamic pricing – the next revolution in RM? Journal of Revenue and Pricing Management, 15(5), 360-79 [in English].
- Belobaba,P.(2016). Optimization models in RM systems: optimality versus revenuegains. Journal of Revenue and Pricing Management, 15(3-4), 229-235 [in English].
- Weatherford, L. (2016).The history of forecasting models in revenue management. Journal of Revenue and Pricing Management, 15(4), 222-228 [in English].