УВАГА! Нова платформа наукового журналу «SCIENTIA FRUCTUOSA».
Перейти за посиланням -  
http://journals.knute.edu.ua/scientia-fructuosa/

ВІД КРИТИКИ МЕТАФІЗИКИ ДО ВІДНОВЛЕННЯ РОЛІ МЕТАФІЗИКИ ЯК КРИТИКИ

Автор: Sveta on .

 ПОВНИЙ ТЕКСТ (PDF)
DOI: http://doi.org/10.31617/visnik.knute.2019(123)02

УДК 165.021:111
 
ЛІМОНЧЕНКО Віра,
д. філос. н., професор,
професор кафедри філософії ім. професора В. Г. Скотного
Дрогобицького державного педагогічного університету ім. Івана Франка
вул. І. Франка, 24, м. Дрогобич, 82100, Україна
E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
ORCID: http://orcid.org/0000-0002-4770-7199
 

ВІД КРИТИКИ МЕТАФІЗИКИ ДО ВІДНОВЛЕННЯ РОЛІ МЕТАФІЗИКИ ЯК КРИТИКИ

Виявлено і обґрунтовано такий режим роботи метафізики, в якому зні­мається протиставлення догматизму і критицизму, і критичний метод постає не у публіцистично-полемічному аспекті, а як філософсько-логічна робота. Проведений оглядовий аналіз засвідчує оновлення уваги до метафізики як своєрідного режиму роботи розуму.Обґрунтовано, що філософія як робота з феноменами свідомості є неминуче метафізичною.

Ключові слова: метафізика, критика, достовірність, есенціальний й екзис­тенціальний дискурси.

REFERENCES

  1. Bіlogur, V. E. (2014). Metafіzichnі zasadi sportu jak optimumu buttja [Metaphysical foundations of sport as the optimum of being]. Vіsnik HNU іmenі V. N. Karazіna –Bulletin of the V. N. Karazin Kharkiv National University, 1093. 103-109. Serіja "Fіlosofіja. Fіlosofs’kі peripetії" [in Ukrainian].
  2. Kant, І. (2000). Kritika chistogo rozumu [Critic of the mind]. Kyi’v: Junіvers [in Ukrainian].
  3. Rahmajlov, E. V. (2014). Metafіzika antropoteіzmu v genealogіі fashists’koі mіfologіі nadljudini (na materіalah gajdegerіvs’kogo analіzu nіcsheans’koї etiki) [Metaphysics of Anthropo-Teismo in the genealogy of fascist mythology of the superman (on the materials of the guider’s analysis of Nishcheana’s ethics)]. Granі Granі8 (112) serpen’. 52-57 [in Ukrainian].
  4. Berdjaev, N. A. (1995). Opyt jeshatologicheskoj metafiziki. Tvorchestvo i obektivacija. Carstvo Duha i carstvo kesarja [The experience of eschalotagic metaphysics. Creati­vity and objectification. Kingdom of the Spirit and the kingdom of Caesar]. Moscow: Respublika [in Russian].
  5. Kassirer,Je. (1997).Zhizn’ i uchenie Kanta [The life and teachings of Kant]. SPb.: Universitetskaja kniga [in Russian].
  6. McKinney,T. (2018).As One Does’: Understanding Heidegger’s Account of das Man.European Journal of Philosophy26 (1). 430-448 [in English].
  7. Withy, K. (2013). The Strategic Unity of Heidegger’s The Fundamental Concepts of Metaphysics. The Southern Journal of Philosophy. (Vols.5), 2. 161-178 [in English].
  8. Gusev, V. І. (2016). Metafіzika jak fіlosofs’ka nauka [Metaphysics as a philosophical science]. Naukovі zapiski NaUKMA – NaUKMA scientific records. (Vols. 180). Fіlosofіjata relіgіеznavstvo. (pp.3-11) [in Ukrainian].
  9. Dingli, S. M. (2005).On Thinking and the World: John McDowell’s Mind and World. Aldershot: Ashgate. [in English].
  10. Ivanov, D. V. (2017).Kritika metafiziki v kontekste diskussij o realizme i antirealizme [Criticism of metaphysics in the context of the discussion of realism and anti-realism] Filosofskij zhurnal(Vols. 10), 1. 35-47 [in Russian].
  11. Manusakis, Dzh (2014). Bog posle metafiziki. Bogoslovskaja jestetika [God after metaphysics. Theological Aesthetics]. Kyiv: DUH I LITERA.
  12. Marsel’, G. (2013). O smelosti v metafizike [About courage in metaphysics]. Sbornik statej – Digest of articles. SPb.: Nauka [in Russian].
  13. Livanios,V. (2018). Dispositionality and Symmetry Structures. Metaphysica, 19 (2). 201-217 [in English].
  14. Petrushenko, V. (2014). Nachala metafiziki (obzor istorii i problematiki) [The beginnings of metaphysics (a review of history and issues)]. Dnepropetrovsk: FLP Serednjak T. K [in Russian].
  15. Macdonald, Cynthia (2005). Varieties of things: foundations of contemporary metaphy­sics. Oxford : Blackwell [in English].
  16. A Companion to the Latin medieval commentaries on Aristotle’s Metaphysics. Leiden; Boston, 2014. 695 p. [in English].
  17. Conti, A. D. (2014). Giles of Rome’s Questions on the Metaphysics. A Companion to the Latin medieval commentaries on Aristotle’s Metaphysics. Leiden; Boston [in English].
  18. Karpov, K. V. (2017). Jegidij Rimskij o granicah metafiziki kak nauki Filosofskij zhurnal (Vols.10), 1. 23-34 [in Russian].
  19. Terlec’kij, V. (2017). Suchasnі diskusії pro nazvu aristotelevogo tvoru, vіdomogo nam jak "Metafіzika"1 [Contemporary discussions about the name of Aristotle work, known as "Metaphysics" for us.1. Sententiae. 36:2. p. 50-65 [in Ukrainian].
  20. Laks, M. (2016). Metafіzika: suchasnij vstupnij kurs [Metaphysics: A modern intro­ductory course]. Kyiv: Duh і Lіtera [in Ukrainian].
  21. Chernomorec, Ju. Neobhodimost’ ukrainskoj radikal’noj ortodoksii [The need for Ukrainian radical orthodoxy]. Retrieved from http://risu.org.ua/ru/index/expert_thought/open_theme/44887 [in Russian].
  22. Chornomorec’, Ju. Kritika neopatristiki otcja Georgіja Florovs’kogo u radikal’nіj teologії Pandelіsa Kalaіdzіdіsa: propushhenij shans zrozumіti poperednikіv. Retrieved from  http://theology.in.ua/ua/bp/theologia/contemporary/45303 [in Russian].
  23. Mamardashvili, M. K. (1991). Problema cheloveka v filosofii. O chelovecheskom v cheloveke [The problem of man in philosophy. About the human in man]. Moscow: Politizdat [in Russian].